Dyskografia

Slava II - Pieśni Słowian Wschodnich

CD/2014
  • slava2
Utwory:
1. Матрëшка / Matrieshka
2. Маpічко Чичер і / Marichko Chycheri
3. Ярило/Jarilo
4. Клик весна / Klik vesna
5. Блoгослови Матe / Blagoslavi Mate
6.Чёрна галочка / Cherna galochka
7. Ой ти місяцю / Oj ty misjatsu
8. Rosa
9. Медуница / Medunitsa
10. Тому коса / Tomu kosa
11. Листочку червений / Lystochku chervenyj
12. А ты мыла / A ty myla
13. Зозуля / Zozulja
14. Конь / Kon
15. На Ивана / Na Ivana
16. Ой y лиси / Oj u lisi

Mikołaj Rybacki – wokal, saz, mandolina, buzuki, instrumenty perkusyjne;
Katarzyna Bromirska – wokal, rebec, sopiłka, wiolonczela, instrumenty perkusyjne;
Christina Bogdanova – wokal, cymbały, instrumenty perkusyjne;
Joanna Lacher – wokal, instrumenty perkusyjne;

Nagranie zrealizowano w unIQ Sound Studio w Grudniu 2013 roku
Realizacja, miks, mastering - Marek Dziedzic @ unIQ Sound Studio
Produkcja - Percival & Keyff.MS
Projekt okładki – Zuzanna Chańska
Zdjęcia Katarzyna Kaczmarek i Marcin Somerlik

"Slava II" prezentuje niewielki fragment ogromnego zbioru pieśni Słowian wschodnich, a więc Rosjan, Białorusinów, Ukraińców i Łemków. Utwory zawarte na tym albumie to często pieśni obrzędowe, pieśni stare, sięgające korzeniami czasów przedchrześcijańskich, jednakże wykonane czasami w przewrotny sposób. Teksty tych utworów mają zazwyczaj znaczenie symboliczne, które odczytać można zagłębiając się w mitologię i tradycję słowiańską. W pracach nad płytą zespół wspomogła Lada Czerkasowa - rosyjska ekspertka w sprawach obrzędów i pieśni słowiańskich.



Slavny Tur - Live in Wrocław

CD/2014

  • slavny tur
Utwory:
Intro: Słyszę / Sargon
1. Jadą konie
2. Gusta mi magla
3. Del Berino
4. Cziorna Galoczka
5. Sowa
6. Dziewczyna Swarożyca
7. Blagoslavi
8. Postrzyżyny
9. Primorkinja
10. Ludasim, Pajtasim
11. Naranca
12. Karanfilce
13. Pasla
BIS: Slayer / Stefanismus

Katarzyna Bromirska - lira bizantyjska, sopiłka, śpiew;
Christina Bogdanova - davul, bodhran, śpiew;
Joanna Lacher - bodhran, śpiew;
Mikołaj Rybacki - lutnia długoszyjkowa, davul, śpiew;

Aranżacja: Percival
Produkcja: Uniq Sound Studio
Mix i Mastering : Marek Dziedzic - Uniq Sound Studio
Nagrań dokonano w czerwcu 2014 roku we Wrocławiu.
Projekt okładki: Zuzanna Rybacka
Zdjęcia: Marcin Somerlik

Jest to pierwsza płyta live zespołu Percival. Zarejestrowana we wrocławskim unIQ Sound Studio z udziałem publiczności, stanowi podsumowanie trasy Slavny Tur 2014.
Na krążku można usłyszeć najbardziej lubiane przez publiczność utwory, łącznie z tymi, które nie znajdują się na żadnej z oficjalnych płyt.


Slava!
CD/2012

  • Oj Dido

Utwory:
  1. Gusta (Serbia)
  2. Delberino (Bułgaria)
  3. Karanfilče (Serbia)
  4. Vrsuta (Czarnogóra)
  5. Lazare (Bułgaria)
  6. Korita Ivanova (Czarnogóra)
  7. Ne orji, ne sejaj (Słowenia)
  8. Naranča (Chorwacja)
  9. Žali Zare (Serbia)
  10. Ljubav se ne trži (Chorwacja)
  11. Šta to radiš (Serbia)
  12. Karanfile (Bośnia)
  13. Dve nevesti (Macedonia)

Katarzyna Bromirska - lira bizantyjska, wiolonczela, sopiłka, śpiew;
Christina Bogdanova - davul, bodhran, śpiew;
Joanna Lacher - bodhran, śpiew;
Mikołaj Rybacki - lutnie długoszyjkowe, davul, bodhran, darabuka, śpiew, tamburyn, instrumenty perkusyjne;

Aranżacja: Percival
Produkcja: Mikołaj Rybacki
Nagrano w : RedBaaron Studio, FGPS Studio
Mastering : Tomasz "Teka" Kucharski, tekamusic
Nagrań dokonano w czerwcu i lipcu 2012 roku
Projekt okładki: Zuzanna Rybacka

Płyta "Slava!" jest pierwszą z tryptyku przedstawiającego muzykę ludów słowiańskich i zawiera pieśni pochodzące ze wszystkich współcześnie istniejących państw, których mieszkańcy są zaliczani do grupy Słowian południowych.

Chociaż Percival, jako grupa, odtwarza epokę wczesnego średniowiecza, pieśni zawarte na tym albumie na pewno są dużo młodsze. Mogę mieć jednak swoje korzenie w czasach o wiele dawniejszych, jako, że dotykają tematów uniwersalnych - miłości, pracy, natury, wojny i walki, oraz biesiadowania, dlatego ich pierwowzory mogłyby być śpiewane przez Słowian sprzed podziału na dzisiejsze narody.


Oj Dido
CD/2008

  • Oj Dido

Utwory:
  1. Słyszę - intro - 3:10
  2.  Tam pod borem - 4:09 - posłuchaj mp3
  3. Chumak - 3:34
  4. Postrzyżyny - 3:06
  5. Dziewczyna Swarożyca - 5:46
  6. Virum denze - 3:14
  7. Sargon - 4:25
  8. Miesiac - 3:30 - posłuchaj mp3
  9. Ievan - 3:47 - posłuchaj mp3
  10. Goście - 3:29
  11. Jomsborg - 3:18 - posłuchaj mp3 
  12. Sokół - 4:20
  13.  Pasla - 2:20 - posłuchaj mp3
  14. Słyszę - 4:23
  15. Oj dido - 6:26

Skład:
Katarzyna Bromirska- lira bizantyjska, wiolonczela, sopiłka, śpiew;
Joanna Lacher- śpiew, davul, bodhran;
Mikołaj Rybacki- saz, gitara elektryczna, przeszkadzajki, śpiew;

Nagrań dokonano w 2008 r w studiu RedBaaron.
Realizacja i mastering - Mikołaj Rybacki.
Projekt okładki - Kornelia Rybacka/3angleStudio.


Opis:

Recenzja z portalu folkowa.art:

Percival to akustyczna odskocznia folk-metalowej grupy Percival Schuttenbach. Sami swoje granie nazywają muzyką historyczno-folkową. Głównym polem eksploatacji jeżeli chodzi o inspiracje są tu tematy pogańskie, których muzycy grupy Percival szukają w muzyce polskiej i białoruskiej. Melodie i pieśni ludowe przeplatane tu są autorskimi kompozycjami muzyków zespołu, sięgnięto nawet po muzykę z płyty macierzystego projektu członków Percivala, czyli po melodię zatytułowaną "Sargon". Na jej przykładzie można ciekawie porównać różnice w brzmieniu obu odsłon zespołu.

"Oj Dido" to druga płyta projektu Percival, w odróżnieniu od debiutanckiego albumu więcej tu polskich akcentów. Na "Eiforr" znalazło się więcej zachodnich wpływów. Teraz mamy zdecydowanie słowiański, pogańsko-folkowy album. Co ciekawe warstwa tekstowa płyty powstała w sporej części w oparciu o neosłowiańską lirykę znanych polskich poetów. Znajdziemy tu fragmenty wierszy Juliana Tuwima, Anny Świrczyńskiej czy Tadeusza Lenartowicza.

Sporo tu ludowych instrumentów, choć myślenie o graniu na nich czy o aranżacji utworów jest często bardzo współczesne. Słychać, że na muzyków musiała mieć spory wpływ muzyka zespołów grających współcześnie aranżowany folk nawiązujący do korzeni dawnych. Sporo jest takich kapel nie tylko na wschód od Buga, ale również w Niemczech czy w Skandynawii. W muzyce Percivala czuć świadomość muzyczną, która wpisuje grupę w ten właśnie nurt. Możliwe nawet, że nie jest to świadoma stylizacja, a po prostu podobna wrażliwość muzyczna, ale efektem jest umiejscowienie Percivala z jednej strony obok takich grup jak Stary Olsa, z drugiej zaś kojarzyć może się z zespołem Krauka czy całą niemiecką sceną średniowieczno-folkową w jej akustycznej odsłonie.

Taclem



Eiforr
CD/2007

  • Eiforr

Utwory:
  1. Saga - 3:53 - posłuchaj mp3
  2. The feast - 3:58
  3. Au majho - 2:05
  4. Medieval song - 3:28
  5. Jare - 3:25
  6. Caldemeyn - 2:30 - posłuchaj mp3
  7. The moonrise - 2:28
  8. Mikligardr - 4:16
  9. Drioma - 3:25
  10. East dance - 4:27
  11. Allan's song - 2:55 - posłuchaj mp3
  12. Lazare - 2:30
  13. Oj dziwczyno - 3:33
  14. Staroża - 3:28 - posłuchaj mp3
  15. Celtic dance - 3:52
  16. Eiforr - 2:13 - posłuchaj mp3

Skład:
  • Katarzyna Bromirska- lira bizantyjska, sopiłka, śpiew;
  • Joanna Lacher- davul, bodhran, śpiew;
  • Mikołaj Rybacki- saz, mandolina, śpiew;
Nagrań dokonano w 2007 r w studiu RedBaaron.
Realizacja i mastering - Mikołaj Rybacki.
Projekt okładki - Kornelia Rybacka/3angleStudio.
Fotografia - Zuzanna Rybacka.

Opis:

Recenzja z portalu metal.pl:

Lubię takie niespodzianki:) Kiedy dostałem płytkę Eiforr nic nie wiedziałem o zespole Percival. Po pierwszym odsłuchu materiału musiałem podnosić szczękę z podłogi! Mimo, iż żaden ze mnie maniak historyczny, to jednak zawsze lubiłem kulturę średniowiecza, a Percival jest zespołem, który odtwarza muzykę wczesnośredniowieczną na, uwaga, autentycznych instrumentach!

Na Eiforr znalazły się zarówno autorskie kompozycje tego trio jak i adaptacje tradycyjnych melodii ludowych nie tylko z Polski zresztą. Jedyną rzeczą do jakiej można się przyczepić na tej płycie to za mało wokali, tak się bowiem składa, że utwory instrumentalne mimo, iż są wyśmienite to jednak nie tak intrygujące jak te opatrzone wokalami.

Wszystkie 16 kompozycji przelatuje przez naszą głowę niczym pocisk, w żadnej z nich nie ma miejsca na nudę, czy to w dynamicznym "Jare" czy w bardziej nastrojowym numerze "Saga" - słuchamy muzyki z pełnym i niesłabnącym nawet na sekundę zaangażowaniem. Nie raz przyłapałem się na rytmicznym podrygiwaniu w takt dźwięków Percival'a. Jak już wspomniałem zespół używa autentycznych instrumentów z epoki, żeby być dokładniejszym pozwolę sobie je wymienić: saz czyli lutnia długo-szyjkowa, rebec oraz wszelkiej maści liry, lutnie i inne "bardowskie" akcesoria. Szczególnie intrygująco i zachwycającą wypadają momenty kiedy żeński głos śpiewa bardziej drapieżnie, można by powiedzieć, że wręcz rockowo jak w "Allan's Song".

Osobiście słuchając Eiforr postanowiłem zrobić pewien eksperyment i użyć tej płyty jako soundtracku to prozy Andrzeja Sapkowskiego, efekt był wprost znakomity! Ale ta muzyka doskonale broni się sama a nie tylko jako tło do innych zajęć. Autentyczność Percival'a wzrasta w momencie kiedy dowiadujemy się, że muzycy należą do drużyny Wikingów i Słowian Felag Eiforr, która to zajmuje się rekonstrukcją realiów ludów skandynawskich i słowiańskich z IX i X wieku.

Podsumowując - ten album to bardzo dobra porcja wyśmienitej muzyki. Przy takich dźwiękach aż chce się żyć:)